Information

Foreningen består af husene fra Søpark Alle nr. 60 til om med nr. 106. 

Tillige fælleshuset der ligger ”i bunden” af området, nr. 108.

Hvis der er spørgsmål som nedennævnte oplysninger ikke giver svaret på, skal du være mere end velkommen til at tage kontakt til bestyrelsen.


Bestyrelsen

Formand: Helle Oldin, nr. 98 (Tlf: 26 71 41 71)

Næstformand: Michael Vinholt, nr. 86 

Kasserer: Louise Karberg, nr. 68 

Suppleant: Sopfie Mogensen, nr. 90


Arrangementer 

Foreningen er vært ved 4 årlige arrangementer:

-  Beboermøde forår

-  Sommerarrangement

-  Generalforsamling efterår

-  Julearrangement

Herudover skal alle være velkommen til at booke og bruge Fælleshuset til fælles arrangementer, så som spille-aften, Fællesspisning o.l for beboerne er uden beregning. Ved Fælleshuset er opstillet bord/bænkesæt hvor man er velkommen til at sidde og sludre med naboen. For at leje fælleshuset til eget brug - klik på fanen Fælleshuset.


Vedligeholdelse

Indvendig​ ​vedligeholdelse:

Hver enkelt beboer skal selv vedligeholde sin bolig indvendig. Dette betyder bl.a. at man selv betaler for udskiftning af hårde hvidevarer (komfur, køleskab, vaskemaskine o.l.) og sanitet (toilet, bruser, vandhaner) samt afholder udgifter til evt. nyt køkken, gulve, indvendige døre, garderobeskabe o.l.

 

Udvendig​ ​vedligeholdelse​ ​(herunder​ ​gasfyr): 

Foreningen afholder udgifter til udskiftning af hoveddøre/terrassedøre, vinduer, tagrender og evt. beskadigede tegl, murværk og træværk på skuret. Tillige afholder foreningen udgiften til at få malet udvendig. (Skur/vindskeder).

Serviceeftersyn på gasfyr og vedligeholdelse/udskiftning af gasfyr afholdes ligeledes af foreningen.


Beboerne sørger selv for maling af plankeværk. Der skal anvendes en bestemt farve –

trykimprægneringsgrøn med følgende farvekode:

Produkt: 14646 F.. kort.:351 Gori laserende. Nordsjø: NCS S 6020-G70Y. Kan både være heldækkende (plankeværk, skure o.l.) laserende bruges til vindskeder.

Der er udarbejdet vedligeholdelsesplan for boligerne. I forbindelse med budgettets

behandling på generalforsamlingen besluttes det, hvilke større vedligeholdelsesarbejder der skal gennemføres det kommende år.


Vedligeholdelse​ ​af​ ​hække,​ ​stier​ ​og​ ​”forhaver” 

Beboerne sørger selv for at klippe hække – dette skal være foretaget inden den 15. august.

Såfremt dette ikke sker, vil bestyrelsen henstille til beboeren om at få det gjort. Hvis denne henstilling ikke overholdes, kan bestyrelsen bestille klipning på beboerens regning.

Tillige skal stier og forhaver holdes fri for ukrudt. Ligeledes må der heller ikke henstilles cykler, havemøbler, byggeaffald o.l. på stierne, p-pladsen eller vores grønne fællesarealer.


Græsslåning​ ​af​ ​grønne​ ​arealer​ ​/​ ​snerydning

Der er fælles aftale med de andre andelsboligforeninger om at få slået græs og få ryddet sne om vinteren. Sneen ryddes på P-plads og på vores stier. Dog opfordre vi til selv at rydde sne på stierne, hvis der kun kommer en lille mængde sne. Oplever man problemer med enten græsslåning eller snerydning kontakt formand Helle i afd. 4.


Vedligeholdelse​ ​af​ ​P-plads 

Der bestilles klipning af hække på pladsen og bøgehækken efter behov.


Gadelamperne 

Hvis en af lamperne på p-pladsen eller på gangstierne har en sprunget pærer bedes du kontakte os i vores facebookgruppe eller her, eller kontakte en fra bestyrelsen.


Kontakt​ ​til​ ​håndværkere 

Såfremt der opstår problemer med gasfyret, el-installationerne, utætheder i tag e.l. har beboerne pligt til at få dette udbedret. Der tages kontakt til bestyrelsen via mail abf4.2016@gmail.com om problemet. Bestyrelsen vender hurtigt tilbage om det er noget som beboeren selv skal betale eller det er noget som foreningen betaler. Beboeren kontakter derefter selv håndværkeren for nærmere aftale.

Følgende håndværkere benyttes:

El-huset i Glumsø: tlf. 57 64 62 17 (På foreningens regning, indhentes tilbud)

VVS: Ib Nordmark tlf. 57 64 38 00 eller 40 37 38 03

“Den Flotte Tømrer”, Jess Lind tlf. 23 49 10 96


Forsikringer 

Foreningen er forsikret vedrørende bygninger, sanitet og glas. 

Den enkelte beboer har brug for at tegne indboforsikring og en forsikring der dækker, hvis man eks. undlader at rydde sne og der evt. er nogen der kommer til skade i den forbindelse.


Affaldssortering 

Eget rest- og madaffald bliver hentet tirsdag i ulige uger. Container til papir, metal, glas mm står ved indkørslen til p-pladsen og i bunden af p-pladsen. Storskrald kan blive afhentes hver 14. dag. Bestil på Næstved Kommunes hjemmeside for afhentning. Storskrald placeres ved containerpladserne. Storskrald må sættes ud max 2 dage før afhentning.


Lån af stige, trillebør mm. 

I forlængelse af fælleshuset er der et skur, hvor alle i foreningen på Søpark Allé 60-106 har mulighed for at låne diverse have-redskaber. Der er stiger, trillebøre og nogle haveredskaber. Men spørg evt. en fra bestyrelsen hvad der lånes. Kode udleveres ved henvendelse til bestyrelsen.


Parkering 

Beboere og gæster skal parkere på vores egen P-plads. Der er ingen faste pladser.

  

Beboerafgiften

Afgiften fastsættes på generalforsamlingen i september/oktober måned, tillige med godkendelse af budgettet. Den reguleres hvert år med den prisændring der er i forbindelse med opkrævning af renovationen, der består af et grundgebyr, restaffald (vores beholdere) samt storskrald. 4

Betalingen skal foregå via PBS.


Hvis du vil sælge din andelsbolig

Hvis du har planer om, at ville sælge din bolig skal du kontakte bestyrelsen. Foreningen kan have venteliste, hvor vi skriver evt. interesserede købere op.

Når der er fundet en køber, gennemgår sælger/køber og bestyrelsen boligen sammen, med henblik på at undersøge, om der er misligeholdelser på boligen, som sælger skal betale for at få udbedret. Dette gælder ikke almindelig brug og slidtage.

Samtidig bliver der skrevet de nødvendige papirer for at handlen kan gemmenføres.

Denne procedure sker også selv om sælger måske har anvendt ejendomsmægler der

ligeledes har udfyldt salgsaftale og gennemgået boligen. Bestyrelsen kan stille nogle krav som ikke er nævnt i gennemgangen med ejendomsmægleren. Dette giver foreningen muligheden for at bibeholde en vis standard på vores boliger.

Når nøglen afleveres til ny beboer skal I huske at aflæse måler for gas, vand og el og

indberette dette til selskaberne.


Fælleshuset

Fælleshuset ejes af alle i foreningen. 

Der bliver foretaget hovedrengøring 2 gange om året.

Når man lejer Fælleshuset kan man risikere, at der skal gøres lettere rent inden brug. Der kan være insekter mm. der skal fjernes mm. Det skal afleveres efter brug i rengjort stand.

Har man smadret et glas eller fået smidt noget bestik væk, skal der afregnes ud fra 

gældende prisliste.

Ved arrangementer i weekenden og om aftenen henvises til, at parkering foregår ved børnehaven på den anden side af Nyvej. 

Pris for leje kr. 500,- Her af tilbagebetales kr. 200,- ved aflevering i pæn og rengjort stand. Klik her for at høre mere...

Du må også låne borde/stole og service, hvis du mangler til en fest der skal holdes hjemme. Du skal stadig kontakte dem der står for udlejningen, for at reservere.


Mvh. Bestyrelsen



Velkommen i vores andelsboligforening